Ahogy Cseh Tamás is énekelte: "indul a hajó...". Az biztos, hogy reggel munkába vagy suliba menet a BKK járgányai közül általában nem a hajós utazást választjuk. Pedig választhatjuk.

A lényeg az, hogy Budapesten eddig is lehetett hajóval közlekedni, négy menetrendszerű, például a D11-es járattal a Haller utcától a Kopaszi-gátig. A téli időszámítás szerint nem közlekedő járatok pedig a Haller utca-Rómaifürdő és Molnár-sziget-Csepel-Királyerdő (Soroksár) szakaszokon közlekednek.

 

Október 15-én átadták az újonnan megépült Kossuth Lajos téri M hajóállomást. Így ettől a naptól innen is fel lehet szállni, a téli időszámítás miatt ma már csak egyetlen, menetrend szerint közlekedő D11-es jelű járatra.

A hajó igen népszerű helyeken áll meg, például az Egyetemváros-A38 megállóhelyen, a Boráros térnél, a Szent Gellért térnél, a Petőfi térnél, a Várkertbazárnál, most már a Kossuth Lajos térnél, a Batthyány térnél, a Jászai Mari térnél, és a Népfürdő utcánál is.

Az óránként közlekedő járatok a Jászai Mari tértől már reggel negyed 6-tól közlekednek este negyed 8-ig. Egy teljes út a Haller utcától a Kopaszi-gátig nem sokkal lassúbb, mint ha a reggeli dugóban zötykölődnél másfél órán keresztül. Bár valószínűleg minden más tömegközlekedési eszközzel gyorsabb a célba érés. De nem is ezért választjuk a hajót - már ha a hajót választjuk - tömegközlekedés céljából. 

A vízi közlekedés vonaljegy ára majdnem kétszerese a metrójegyének: 750 forint, gyerekjegy 550 forintért vásárolható. Van környéki helyközi vonaljegy 250 forintért, ami egy utazásra érvényes, átszállás és az utazás megszakítása nélkül a Budapest környéki településen lévő külső végállomás és a Budapest határán belüli első megálló között. Próbáld ki!