Mivel hosszabb ideig laktam Berlinben, ahol több tömegközlekedési eszközön szállítható bringa, a kombinált közlekedés nagy rajongója vagyok. Végtelen örömmel töltött hát el, hogy a BKK a hét elejétől tesztjelleggel bevezette a 77-es troli, az 59-es villamos (és 59A mutánsa) valamint a 65-ös és 165-ös buszokon a kerékpárszállítást. Megkötések vannak ugyan, de már maga az elgondolás is fantasztikus, hogy monjuk Zuglóba, Hűvösvölgybe vagy a Pál-völgyi cseppkőbarlangba különösebb erőlködés nélkül, kombinált közlekedéssel is el lehet jutni. A tesztüzem első hetében leteszteltük, hogy működik.

Videónk elején az 59-es villamossal való próbálkozásainkat látják, a második felében a 77-es trolival ismerkedünk.

Az 59-es villamosra kettő darab jeggyel lehet felszállni, csakis a zöld bringa-piktogrammal jelölt ajtóknál. Itt egy műbőr-tépőzár kombinációs bigyóval kell rögzíteni a biciklit, és kész. Direkt csúcsforgalomban teszteltünk, de az utazókat szemlátomást nem különösebben zavartuk. Annál meglepőbb volt, hogy a villamos vezetője a Széll Kálmán téren pontosan az orrom előtt csukta be az ajtót. Ahogy a videón is látszik, ketten is azonnal segítségemre siettek, de mindhiába, a sofőr ott hagyott a biciklimmel együtt. Azóta töprengünk kollégámmal, hogy ez direkt volt-e vagy a villamosvezető figyelmetlenségéből fakadt. Második próbálkozásom már sikerrel járt: behemót holland városi bringám ugyan csak kis ügyeskedéssel, de éppen befér a villamosba, a tépőzár tart, a leszállásnál viszont voltak gondjaim: beakadt a pedálom az éppen rám záruló ajtóba. A sofőr erre kinyitotta újra. Legfőbb észrevételem, hogy egyszerűbb lenne, ha kiszednék a középső kapaszkodót az ajtóból.

A bringaszállító troli működését Zuglóban, a már említett 77-es járaton teszteltük. Itt és a buszon mások a játékszabályok, amiken a jövőben remélhetőleg finomít majd a BKK, mert elég körülményes: az első ajtón lehet csak felszállni, ezért oda kell menni, megmutatni a bérletet vagy a jegyet + a bicikli jegyét is a sofőrnek, majd hátra kell menni, mert csak valamelyik másik ajtón, például a leghátsón lehet felrakni a biciklit. A sofőr azt is kérte, hogy a biciklim jegyét előtte (mármint a sofőr szeme láttára) lyukasszam ki. Ha netán nincs a biciklinek jegye, csak saját bérletünk van, akkor a sofőrtől lehet venni 450 forintért (a BKV pénztárnál csak 350), és ez külön macera.

Szóval a tesztüzem első hetében még nem ment minden zökkenőmentesen, de hátha majd beletanulnak a sofőrök, a BKK pedig finomhangolja a rendszert.

(Ide érdemes kattintani, ha követni szeretné blogunkat!)