Fotózz sörbringára emlékeztető mozgóirodát és nyerj!

Nyereményjáték!!! Kooperálunk egy jót a Magyar Kerékpárosklubbal!  Fotózd le a pár napja már a városban cirkáló - és bárki által kibérelhető - BAM-bringairodát és küldd el nekünk a képet!

Mi az a BAM-bringairoda? Ha láttál már sörbringát, akkor tudod, csak itt a közös tekerés közben nem a sör, hanem a koncentrált munkavégzés folyik. A mozgó iroda május végéig bérelhető, kerékpárosbarát munkahely laptoppal/céges teambuilding eszköze, vicces fénymásolóval és kávéautomatával. (Az iroda úgy néz ki, mint ez a kép, még több infó róla és a bérlésről itt)

BAm-bringa

Ilyen a mozgó iroda, mondjuk a fénymásoló csak papírmasé, mivel áram nélkül csak nehezen működne egy bringán (Fotó: Magyar Kerékpárosklub)

És hogy mit lehet nyerni? Nagyon egyszerű: fotózd le, küldd el nekünk a képet május 30-ig, és kisorsoljuk a nyerteseket. Az második díj egy egyórás, az első egy kétórás sörbringabérlés.
Mailcím: bpluszp@gmail.com, a tárgyba írd be, hogy BAM-bringairoda!

bam

Az egész amúgy a Bringázz a munkába! kezdeményezés égisze alatt zajlik, ami egy remek dolog

Tovább


Ne menjetek bringával az Alagútba!

Nem menjetek bringával az Alagútba (hivatalos nevén Várhegy-alagút vagy budai Váralagút), legalábbis mindaddig, amíg nem fordul melegebbre az idő! Az Alagútban ugyanis lefagyott az úttest, ami miatt biciklivel hatalmasat lehet zakózni az autósok között. Ez pedig nyilvánvalóan életveszély.

Fotók: Tuba Zoltán

alagút

Önkéntesek ragasztották ki a veszélyt jelző táblát hétfőn

Helyszíni tudósítónk apokaliptikus szavakkal írja le a kialakult helyzetet: „Tényleg durva a jég, és kurva jó lenne, ha bárki is az illetékes, tenne valamit az ott folyó vízzel, mert most nagyon veszélyes, a járda teljes szélességében fel van fagyva, melegebb időben meg csak simán undorító a vízen átbringázni. És én még attól is félek, mivel nem tudom, honnan folyik, hogy idővel annyira kimos valamit, hogy beomlik az alagút.”

alagút

Az esti helyzet az volt, hogy betonkeményre fagyott a jég, ami nap közben kicsit megkásásodhatott. "Akkor felnyomvályúzták a bringák, estére meg visszafagytak a nyomvályúk, úgyhogy extrapara lett. Szerintem simán nyerhető a per, ha valaki itt kitöri a nyakát" - állapította meg tudósítónk.

alagút

Ott lenne mentőövként még ugye a túloldali járda (ami inkább egy szegély, mint járda), de Pestről Budára haladva azzal sem ér semmit az ember, mivel nem lehet szabályosan megközelíteni. További nehezítő tényező a szellőzőventillátor, ami befúhatja a bringást az autók közé. 

alagút

Köszönjük a figyelmet, ez volt januári szolgáltató posztunk, ide kattintva nem marad le a jövőben sem!

Tovább


Miért biztat fagyban bringázásra pont a BKK?

Ahelyett, hogy meleg járműveit tukmálná? Lássuk!

bringaFotó: BKK

„A Rumbach Sebestyén utca és a Király utca sarkán található központi ügyfélszolgálatunkra biciklivel érkező ügyfeleink is használhatják azt a 10 férőhelyes, egyedi kerékpártárolót, amelyet a napokban adtunk át a Rumbach Center irodaház előtt” – büszkélkedik a Budapesti Közlekedési Központ Facebook-oldalán. Emellett arra bátorítják ügyfeleiket, hogy ügyintézéseik során a kerékpáros közlekedést válasszák. (Amúgy a Gödör-Akvárimnál is van egy hasonló bringatároló. Szintén egyedi.)

Zavarba ejtő üzenet ez egy közlekedési társaságtól. Az időzítés pedig még rejtélyesebb: vajon így, a tél elején miért nem egy meleg, kényelmes villamost ajánl a társaság a közlekedőknek?

Persze túlságosan is hamar oldódik fel a rejtély: komplexen tervezik fejleszteni a belvárosi közlekedést, leginkább a Bubi miatt, amiért ők felelősek. Terveikről ezt írják: „többek között növeljük a belvárosi kerékpártámaszok számát, kerékpározhatóvá tesszük a főútvonalakat, a gyűjtőutakat biciklisáv kijelölésével vagy kerékpáros nyom felfestésével segítjük, felülvizsgáljuk a csomópontokat, és azokban az egyirányú utcákban, ahol a szélesség és a forgalomnagyság lehetővé teszi, engedélyezzük a kétirányú kerékpározást."

Egyébként ha valakinek ez nem lenne világos, autóra hasonlító formája és mérete miatt a tároló maga egy üzenet, akárcsak ez a gif, amiről a napokban írtunk.

(Ide kattintson, ha nem akar lemaradni posztjainkról!)

Tovább


Önkiszolgáló bicikliszervízt kaptunk a svédektől

Átadták Budapest első önkiszolgáló kerékpáros szerviz- és információs pontját a Vérmezőnél csütörtökön. A park Széll Kálmán térhez közeli végénél bárki megjavíthatja biciklijét az ott található eszközökkel, vagy felfújhatja a kereket - írja az MTI.

Kép innen

A szerviz- és információs pont átadásán Karin Olofsdotter svéd nagykövet azt mondta, hogy ez a harmadik budapesti projekt, amelyet a nagykövetség, a Svéd Kereskedelmi Kirendeltség, a fővárosi önkormányzatok és svéd vállalatok közösen valósítanak meg. Korábban a Margitszigeten hoztak létre egy úgynevezett ökojátszóteret és megújították a Lánchíd parkot.

A nagykövet egy friss svéd felmérést is említett, amely szerint a munkába gyalog vagy biciklivel járóknál 40 százalékkal kisebb a szívroham kockázata, mint az autósoknál.

Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes pedig azt mondta, hogy a közös projekthez a svéd partnerek eszközöket adtak, a Főkert három hét alatt elvégezte a munkálatokat, a Corvinus egyetem tájépítészei megterveztették a beruházást, a fővárosi önkormányzat pedig anyagilag járult hozzá. Azért a Vérmezőnél létesült a szervizpont, mert több kerékpárút keresztezi egymást, és egyébként is népszerű találkozóhely - magyarázta a főpolgármester-helyettes.

Tovább


Tíz érdekesség a városi biciklizésről

Van ez a városi bringázás, ami szerencsére egyre divatosabb jelenség. Egy pompás dolog apropóján ejtünk szót erről épp most: október végéig tart még a Bringázz a munkába-mozgalom, és amellett, hogy szuper kezdeményezés, egy halom remek cuccot lehet nyerni pusztán azért, mert valaki biciklin közelíti meg munkahelyét. A városi bringázás nagyon-nagyon közel áll a szívünkhöz, meg vagyunk győződve róla, hogy jobbá teszi az életet - és aki az elmúlt hetekben délután 5-7 között kocsival végigment a körúton, tudja, miről beszélünk.

bringaFotó innen

Tíz érdekesség a városban való bringázásról - egy részét egyenesen a Magyar Kerékpárosklubtól tudjuk:

1. Mitől paráznak leginkább az emberek a budapesti forgalomban? Íme: a gépjárműforgalom sebessége, az autósok viselkedése, a rossz levegő, a kerékpárlopástól való félelem.

2. VALÓBAN veszélyes Budapesten bringázni? Erről nincsenek egzakt felmérések, de a szakik szerint nem az. Az egyetlen megbízható indikátor a témában a halálos balesetek száma, ami alapján Budapest belső városrészeiben egyáltalán nem veszélyes a kerékpározás.

Ebben a videóban azt teszteltük, hogy lehet bringát szállítani tömegközlekedésben

3. Ha valaki úgy dönt, hogy nem akar tovább félni, ám nincs elég mersze magától elindulni, néhány szamuráj aktivista ingyen megtanítja. 2009-ben kezdték el a Magyar Kerékpárosklub aktivistái az ún. bebicikliztetést, ami egy remek oktatóprogram és havonta két alkalommal rendezik meg tavasztól őszig. Itt lehet őket elérni.

4. A túra kettő-két és fél óra hosszú, melyen olyan útvonalat dolgoztak ki, ahol a legkülönbözőbb forgalmi szituációkat és valamennyi kerékpárforgalmi létesítménytípust be tudják mutatni. Négy-hétfős kis csoportokban haladnak két instruktorral (1 elől 1 hátul).

5. Mikor kiflizünk bringánkkal a forgalomban és veszélyes az? Íme.

6. Oké, legyőztük a forgalommal kapcsolatos félelmeinket, már csak a biciklitolvajokkal kell valahogy elbánnunk. Ennek van egy egyszerű módja: kizárólag jó minőségű, erős zárat szabad venni! Általános szabály: lakatra a kerékpár értékének kb. 10%-át költsd, olcsóbb kerékpároknál ez az arány akár nagyobb is lehet. Edzett acélból készült lakatokat érdemes vásárolni - U-lakatot vagy acélszemes láncot. Az acélsodronyokat és gerinclakatokat könnyen lecsípik, vastagságuktól függetlenül. Ökölszabály az, hogy amelyik lakat hajlékony anyagból van, az általában nem edzett acél, és pillanatok alatt elvágható! (További infó itt!)

7. Annak, aki már bringával jár, itt egy szuper budapesti mobil alkalmazás: rögzíti a nap mint nap bejárt bringautadat, amit névtelenül fel is lehet tölteni.

applikációA piros csík vastagsága jelzi a leggyakrabban használt útvonalakat

8. Lesz több kerékpársáv egy-két éven belül? Egész biztosan lesz. Plusz bringát tesztjelleggel már lehet szállítani pár villamoson, trolin és buszon. Itt teszteltük.

9. Jön a tél, ezért tök fölösleges ez az összeállítás? Dehogy! Íme, ilyen öltözékben érdemes hasítani a zimankóban.

Ez a Bringázz a munkába! őrületesen funky videója

10. Most pedig mindenki álljon fel szépen a gép elől, és pattanjon a biciklijére! Itt van két budapesti kerékpáros térkép: egy, kettő.

UPDATE: Október 23-án elhaladt az ötszázezredik bringás a kiskörúti mérőműszer előtt:

Tovább


Kipróbáltuk, hogyan lehet bringát szállítani villamoson

Mivel hosszabb ideig laktam Berlinben, ahol több tömegközlekedési eszközön szállítható bringa, a kombinált közlekedés nagy rajongója vagyok. Végtelen örömmel töltött hát el, hogy a BKK a hét elejétől tesztjelleggel bevezette a 77-es troli, az 59-es villamos (és 59A mutánsa) valamint a 65-ös és 165-ös buszokon a kerékpárszállítást. Megkötések vannak ugyan, de már maga az elgondolás is fantasztikus, hogy monjuk Zuglóba, Hűvösvölgybe vagy a Pál-völgyi cseppkőbarlangba különösebb erőlködés nélkül, kombinált közlekedéssel is el lehet jutni. A tesztüzem első hetében leteszteltük, hogy működik.

Videónk elején az 59-es villamossal való próbálkozásainkat látják, a második felében a 77-es trolival ismerkedünk.

Az 59-es villamosra kettő darab jeggyel lehet felszállni, csakis a zöld bringa-piktogrammal jelölt ajtóknál. Itt egy műbőr-tépőzár kombinációs bigyóval kell rögzíteni a biciklit, és kész. Direkt csúcsforgalomban teszteltünk, de az utazókat szemlátomást nem különösebben zavartuk. Annál meglepőbb volt, hogy a villamos vezetője a Széll Kálmán téren pontosan az orrom előtt csukta be az ajtót. Ahogy a videón is látszik, ketten is azonnal segítségemre siettek, de mindhiába, a sofőr ott hagyott a biciklimmel együtt. Azóta töprengünk kollégámmal, hogy ez direkt volt-e vagy a villamosvezető figyelmetlenségéből fakadt. Második próbálkozásom már sikerrel járt: behemót holland városi bringám ugyan csak kis ügyeskedéssel, de éppen befér a villamosba, a tépőzár tart, a leszállásnál viszont voltak gondjaim: beakadt a pedálom az éppen rám záruló ajtóba. A sofőr erre kinyitotta újra. Legfőbb észrevételem, hogy egyszerűbb lenne, ha kiszednék a középső kapaszkodót az ajtóból.

A bringaszállító troli működését Zuglóban, a már említett 77-es járaton teszteltük. Itt és a buszon mások a játékszabályok, amiken a jövőben remélhetőleg finomít majd a BKK, mert elég körülményes: az első ajtón lehet csak felszállni, ezért oda kell menni, megmutatni a bérletet vagy a jegyet + a bicikli jegyét is a sofőrnek, majd hátra kell menni, mert csak valamelyik másik ajtón, például a leghátsón lehet felrakni a biciklit. A sofőr azt is kérte, hogy a biciklim jegyét előtte (mármint a sofőr szeme láttára) lyukasszam ki. Ha netán nincs a biciklinek jegye, csak saját bérletünk van, akkor a sofőrtől lehet venni 450 forintért (a BKV pénztárnál csak 350), és ez külön macera.

Szóval a tesztüzem első hetében még nem ment minden zökkenőmentesen, de hátha majd beletanulnak a sofőrök, a BKK pedig finomhangolja a rendszert.

(Ide érdemes kattintani, ha követni szeretné blogunkat!)

Tovább


Kipróbáltuk az ország első közösségi bringáját

Noha már május 24-én elindult, csak most hétfőn harangozta be a Telekom a közösségi bicikli rendszerét, a TeleBike-ot, amivel tulajdonképpen ők az elsők Budapesten. Az október 24-ig működő pilot-programmal beelőzte a jövő nagy letéteményesét, BKK Bubit is. Annak ellenére, hogy a B+P blognak erős origós kötődései vannak, az Origót pedig a Telekom hostolja, sajnos mi pont nem vagyunk benne abban a négy telephelyben, melynek szerencsés dolgozói a 40 darabos (plusz 5 tartalék) flottán osztoznak. Távoli kollégáink viszont voltak olyan kedvesek, hogy megengedték, hogy kipróbáljuk. A kerékpárral alkotott összhang fokozása érdekében direkt magenta színű öltözéket választottunk a teszthez.
Telebike
Magenta szárnyasbringák a Krisztina körúton

Tovább


Reblog