A város emblematikus terét 35 év után újították fel. Az egykori Berlini, Marx majd Nyugati téren nagy változás nem történt, de láthatóan nagyobb lett a zöldfelület, nőtt a térszint, keskenyebb lett a lépcsősor. A Nyugati tér mostani változásairól az Origo cikkében olvashat bővebben, itt most a tér legérdekesebb, legfontosabb pillanatait gyűjtöttük össze 13 képen.
1.) A Teréz körút építése 1877-ben.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/03-nyuter-terezkrtepites-1877458b.jpg?w=550&full=1)
2.) Amikor még volt zöld része is a térnek. A Nyugati pályaudvar indulási oldala a Teréz körút felől nézve, a mai Eiffel tér. A felvétel 1880-1890 között készült.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/eiffel-tr30dd.jpg?w=550&full=1)
3.) A Nyugati tér, szemben a pályaudvarral.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/02-nyupu1880-870b88.jpg?w=550&full=1)
4.) A nagykörúti próbavillamos végállomása a Nyugati pályaudvar előtt.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/04-nyuter-korutiprobavillamos21ee.jpg?w=550&full=1)
5.) Berlini tér, 1931, az akkori órával.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/06-nyuter-berliniter-193109c5.jpg?w=550&full=1)
6.) A német óriásléghajó, Graf Zeppelin léghajója úszik el a Nyugati tér Szent István körúti részénél 1931. március 29-én, csepeli leszállása előtt.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/07-nuter-sztistvankrt-zeppelin-1931828f.jpg?w=550&full=1)
8.) A szovjet csapatok ideiglenes kivonulása 1956-ban a Marx téren át az Ilkovics büfé előtt.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/nyuterilkovics1956f2a9.jpg?w=550&full=1)
9.) 1952-ben, a későbbi buszpályaudvar helyén a Westend ház és felrobbantása.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/10-nyter-marxter-westendhaz-19521d22.jpg?w=550&full=1)
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/west-end-hz-robbants892c.jpg?w=550&full=1)
10.) 1962-ben egy vasúti szerelvény tolatás közben elszabadult, és - áttörve az állomáscsarnok üvegfalát - a körútra sodródott.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/vonat-nyugati-1962b4ec.jpg?w=550&full=1)
11.) A Nyugati pályaudvar oldalában, a West End ház helyén épült rakodóterület, buszpályaudvar.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/10-nyupu-buszpu-19502cb8.jpg?w=550&full=1)
11.) A Marx téri felüljáró és a Skála Metró építése 1980-ban. A felüljáró építéséből legenda lett. A hidat két oldalról kezdték el építeni, és amikor közelített egymás felé a két oldal, egyre láthatóbbá vált, hogy a híd nem fog összeérni. A történetből közkedvelt médiahír lett. A híd tervezője, Wellner Péter tervezte Magyarország legnagyobb hídját is, a Kőröshegyi völgyhidat.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/bp-marx-ter-feluljaro-epitese-foto8b6c.jpg?w=550&full=1)
12.) A West Balkán nyitás előtt, amelyet a három diáklány halálával végződő tragikus baleset után bezártak.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/west-balkan-nyitas-elott-zubazoltan-origoea82.jpg?w=550&full=1)
13.) A frissen felújított tér.
![](http://img.reblog.hu/blogs/13646/20151007megujult-a-nyugati-terfotodudas-szabolcs34928.jpg?w=550&full=1)