Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Két hasznos Budapest-applikáció

Okostelefonról és tabletről is elérhetővé vált 2014. december 18-ától a közbringarendszert segítő Mol Bubi-applikáció, amely az online áruházakból ingyen letölthető. A több mint egymilliárd forintba kerülő applikációval elérhető a közbringázással kapcsolatos összes funkció, a regisztrációtól és a bérléstől kezdve a bankkártyás fizetésen át egészen a Mol Bubi gyűjtőállomások térképes megjelenítéséig.

Az okos telefonokra QR-kód-olvasó telepíthető, amivel gyorssá és egyszerűvé válik a bérlés. A telefon vagy tablet Mol Bubi-alkalmazásának jobb alsó sarkában lévő ikonjával a mobilkészüléket vagy tabletet a kerékpár hátulján lévő QR-kód fölé kell tartani, és a készülék pár pillanat alatt beolvassa és azonosítja az ábrába kódolt információt. QR-kód-olvasót bármely online webáruházból le lehet tölteni. Egyszerre akár négy biciklit is ki lehet bérelni. A bérlés mellett az applikációval lehetőség van a bérleteseknek kínált online egyenlegfeltöltésre is, vagy különböző típusú jegyekből egyszerre akár négy darab jegy váltására is egyetlen tranzakcióval, és még áfás számlát is lehet igényelni A térképen 78 Mol Bubi gyűjtőállomás található 1100 zöld biciklivel. A Mol Bubi-alkalmazás magyarul, németül és angolul érhető el.
 

A másik alkalmazás a Moovit Budapestre kifejlesztett alkalmazása. Az ingyenesen letölthető applikációval a városi útvonalunkat tervezhetjük meg, akár azonnali indulástól is. A Moovittal lehetőségünk van kiválasztani a számunkra legalkalmasabb utazási eszközt és útirányt. A Moovit térképén megtaláljuk a különböző közlekedési eszközöket (villamos, busz, troli, hajó, metró), útvonalaikat és megállóhelyeiket. Mindemellett a térképen jelölve vannak az emléktáblák, játszóterek, szálláshelyek és még sok hasznos információ.

Tovább


Ingyenes reggeli a bicajosoknak

A Magyar Kerékpárosklub a Bringázz a Munkába őszi kampánynyitónapján ingyenreggelit kínál a kerékpárral dolgozni menőknek. A BAM reggeli menüjében van Túró Rudi, reggeli keksz, gyümölcslé, egyes helyeken péksütemények, kávé és gyümölcs is. 

A reggelizőhelyek a város különböző pontjain, eltérő időpontokban várják a dolgos kerékpárosokat. Az időpontok és a helyszínek változhatnak, érdemes a Facebook-eseményt csekkolni, mielőtt reggel, üres gyomorral útnak indulsz.

 

Budapesti BAM reggelizőhelyek:

  • I. Budapest, Batthyány tér, 7.00-9.30.
  • III. Budapest, Szentlélek tér (Árpád híd budai hídfő) 7.00-9.00.
  • IV. Budapest, Újpest-Városkapu, 7.00-10. 00 ( Facebook-eseményoldal)
  • V. Budapest, Erzsébet tér 7.00-9.30.
  • VIII. Budapest, Kálvin tér, 7.00-9.00.
  • X. Budapest, Népliget, 7.00-9.00.
  • XI. Budapest, Szent Gellért tér (Szabadság híd budai hídfő), 6.30-9.30. (Facebook-eseményoldal)
  • XIV. Budapest, Városliget, 6.30-9.00. (Facebook-eseményoldal)
  • XVI. Budapest, Jókai utca - Veres Péter utca sarok, 7.00-9.00.

A Bringázz a munkába oldalát megtalálod itt az eseményoldalát pedig itt.

Friss hír a kerékpárosok számára az is, hogy a Bubi közbringarendszer megvalósításával párhuzamosan, a VI. és VII. kerület 430 kerékpártárolóval gazdagodott, és több egyirányú utcában is lehetővé tették a kétirányú kerékpározást.

 

Budapesti Közlekedési Központ oldalán térképen is megnézheted az új kerékpártároló helyeket.

Tovább


Kipróbáltam a Bubit, jó lesz

Az Utazás 2014 kiállítás egyik párhuzamosan futó eseménye a Bringaexpo 2014; ott vannak kiállítva a Bubik, működő terminállal és dokkolóval együtt, éppúgy, amilyen tavasztól a valóságban lesz. Más európai városokban használtam már ilyen bicikliket, pompásan át lehetett hidalni velük kis távolságokat, ezért a közösségi kerékpározás nagy rajongója vagyok. Kis kérlelés után a standnál lévő fiatalember megengedte, hogy menjek pár kört (előtte modellezte a bringa kivételét, ami pár apróságtól eltekintve eléggé hasonlít a TeleBike-ra. Azt pár hónapja próbáltuk ki).

A Bubi pompásan gurult, neonzöld, három váltós, jó lesz. Szemlátomást nem lesz könnyű bármit is lelopni róla, különben is mindegyikbe építettek műholdas követőt. Április közepén - a pontos dátumot még nem tudták megmondani - egyszerre 1100 Bubit raknak majd ki 75 állomásra. A térkép alapján a legtöbb Pestre kerül, de szórnak néhányat Budára is.

Mivel önmagamat nem tudom bringázás közben fotózni, inkább a biciki egyes elemeit fényképezgettem.

Fotók: vb

Bubi

Ilyen a lufis Bubi


Bubi

És ilyenek a részletei

Bubi

Bubi

A táskám kis tuszkolással simán befért. Erős a gumiszalag

Bubi

A lámpa napszaktól függetlenül felgyullad, amint elindul vele az ember

Bubi

Napelemes terminál

Bubi

A csomagtartóra tilos lesz ráülni

Bubi

Bubi

Térképrészlet

(Nem csak bubis posztjaink vannak, itt lehet követni a blogot!)

Tovább


Technózöld lesz a Bubi, most csinálják

Sisteregnek a gépek, készülnek a Bubik Csepelen. A tavasztól üzemelő első budapesti közbringarendszer kerékpárjait, vagyis a MOL Bubikat már szerelik Csepelen, az MTI fotósa jól le is fényképezte őket a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. gyárában. Technózöld lesz, gondolom azért, hogy a legdurvább éjszakai csapatásban is ki lehessen szúrni őket.

Bubi Kattints a sok Bubira, és még több Bubi jön elő! Fotó: MTI

Ennek örömére hallgassuk meg a híres izlandi énekes-gitáros dalnok, Bubbi Morthens egyik balladisztikus-himnikus számát!

Tovább


Miért biztat fagyban bringázásra pont a BKK?

Ahelyett, hogy meleg járműveit tukmálná? Lássuk!

bringaFotó: BKK

„A Rumbach Sebestyén utca és a Király utca sarkán található központi ügyfélszolgálatunkra biciklivel érkező ügyfeleink is használhatják azt a 10 férőhelyes, egyedi kerékpártárolót, amelyet a napokban adtunk át a Rumbach Center irodaház előtt” – büszkélkedik a Budapesti Közlekedési Központ Facebook-oldalán. Emellett arra bátorítják ügyfeleiket, hogy ügyintézéseik során a kerékpáros közlekedést válasszák. (Amúgy a Gödör-Akvárimnál is van egy hasonló bringatároló. Szintén egyedi.)

Zavarba ejtő üzenet ez egy közlekedési társaságtól. Az időzítés pedig még rejtélyesebb: vajon így, a tél elején miért nem egy meleg, kényelmes villamost ajánl a társaság a közlekedőknek?

Persze túlságosan is hamar oldódik fel a rejtély: komplexen tervezik fejleszteni a belvárosi közlekedést, leginkább a Bubi miatt, amiért ők felelősek. Terveikről ezt írják: „többek között növeljük a belvárosi kerékpártámaszok számát, kerékpározhatóvá tesszük a főútvonalakat, a gyűjtőutakat biciklisáv kijelölésével vagy kerékpáros nyom felfestésével segítjük, felülvizsgáljuk a csomópontokat, és azokban az egyirányú utcákban, ahol a szélesség és a forgalomnagyság lehetővé teszi, engedélyezzük a kétirányú kerékpározást."

Egyébként ha valakinek ez nem lenne világos, autóra hasonlító formája és mérete miatt a tároló maga egy üzenet, akárcsak ez a gif, amiről a napokban írtunk.

(Ide kattintson, ha nem akar lemaradni posztjainkról!)

Tovább


Reblog