Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Használhatóvá tették a józsefvárosi palacsinta-buszmegállókat

A Kétfarkú Kutya Párt szellemes, de leginkább hasznos akcióval rukkolt elő. Mint egy előző posztunkban is megírtuk, a Józsefvárosi Önkormányzat az elmúlt év nyarán a Műegyetem diákjaival közösen dizájnbuszmegállókat alakított ki a kerületben.

józsefváros buszmegálló buszváró

A dizájnbuszmegállók nem is hagytak kérdést a kreativitást illetően, sőt még az újrahasznosítás is kipipálható lett a projektben, mert méregdrága (már fel nem használható?!) közlekedési táblákból készítették a várakozó-pihenő-utcai tárgyakat. A buszra várók védelmét szolgáló új designelemeknél csak egy dolog nem sikerült, hogy a várakozókat megvédjék a környezet hosszú távú kellemetlenebb hatásaitól, az esőzéstől, vagy árnyékot nyújtsanak a tűző napon.

józsefváros buszmegálló buszváró

Ezt nem bírta tovább nézni a Kétfarkú Kutya Párt, és az önállóan álló palacsintaoszlopokat összekötötte egy-egy nagyobb fémtáblával, némileg nagyobb fedettséget nyújtva az eső és a tűző nap ellen. Közben a közlekedési táblákat is szemlélhetjük a fejünk felett. 

józsefváros buszmegálló buszváró

józsefváros buszmegálló buszváró

A teljesség kedvéért még kölcsönesernyőket is helyeztek az oszlopokra, hogy eső esetén teljesebb legyen a védelmi hatás.

józsefváros buszmegálló buszváró

józsefváros buszmegálló buszváró

A buszmegállók újrahasznosítása. A megújulás formái határtalanok. 

 

Fotók: Magyar Kétfarkú Kuyapárt

Tovább


Mire jó az egyedi buszmegálló a nyolckerben?

Mire jók a nyolckeres, leginkább vízlepergető tulajdonsággal bíró űrlényeknek megálmodott buszmegállók? A kijelölt funkcióra valószínűleg nem. A józsefvárosi Magdolna negyedbe tervezett, buszmegállónak nevezett, derékszögben tört palacsintasütő formájú esőbeállók körülbelül csak arra jók, hogy ha süt a nap, némi árnyékot nyújtsanak a várakozóknak.

buszmegálló Józsefváros Magdolna negyed

Eső esetén valószínűleg nincs sok esélyünk elbújni az eső elől, hisz a fejünk fölé applikált kb. KRESZ-tábla nagyságú, kör alakú fémlemezek nem védenek meg a bármely szögben ránk hulló eső ellen.

buszmegálló Józsefváros Magdolna negyed

A buszmegállót a Rév8 Zrt. megbízásából a Budapesti Műszaki Egyetem Urbanisztika Tanszékének oktatói és hallgatói a lakosság bevonásával találták ki és tervezték meg.

Az utcai műtárgyak megtervezésénél elsődleges szempont volt, hogy a keskeny járdafelület miatt hagyományos megállókat nem lehet kialakítani. Így aztán a pontszerű megoldást alkalmazva eső elleni védelemre alkalmatlan, egy főre szabott public art képzőművészeti alkotások várják a 99-es buszra várakozókat.

buszmegálló Józsefváros Magdolna negyed

De lehet, hogy csak én gondolkodom furcsán Santa Monica-ban is terveztek hasonlót. 

 

Fotók: 8ker facebook ; Metropolismag

Tovább


Strandolás a 7-es buszon

Vajon kánikulában szükség van-e a strandok fokozottabb népszerűsítésére? A Budapest Gyógyfürdői Zrt. szerint igen, ezért az egyik 7-es buszt strandbusszá alakították.

Fotó: MTI/Kallos Bea


A jakuzzival, földre terített törülközőkkel, strandpapuccsal, füves gyeppel, medencékkel dekorált buszban légkondi nélkül garantált lehet az előfürdés. Július 1-jéig lehet kipróbálni, milyen egy strandon utazni.

Fotók: Budapest Gyógyfürdői Zrt.

Tovább


100 éves a budapesti autóbusz-közlekedés – Fortepan-válogatás

100 évvel ezelőtt, március 1-jén indult az első buszjárat Budapesten. Ebből az alkalomból megnyitották a centenáriumi emlékévet. Az egész éves rendezvénysorozat alatt lehetőség lesz megnézni a BKV buszgarázsait, a kelenföldi, óbudai, dél-pesti és cinkotai autóbuszgarázsokat és a kőbányai trolibusz-divíziót. Több alkalommal rendeznek nosztalgiafelvonulásokat, és pályázatokkal, játékokkal kívánják bevonni a lakosságot az ünneplésbe. Már most is virtuális túrákat tehetünk a Földalatti Vasúti Múzeum és a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum oldalain. Akit részletesebben érdekel Budapest közlekedése, annak ajánlom Legát Tibor–Zsigmond Gábor Közlekedik a székesfőváros című könyvét, amiről már egy korábbi posztban írtam.

A centenáriumi emlékév alkalmából a Fortepan gyűjteményéből válogattam.

A Nyugati (Berlini) tér lipótvárosi házai, előtérben a Budapest-Újpesti Személyszállítási Rt. (BUSZ Rt.) autóbusza 1920-ban.

A Busz Rt. kisbusza 1925-ben a Váci út–Katona József utca sarkánál

Az Oktogonra a Városliget felől érkező busz 1927-ben

A Székesfővárosi Autóbuszüzem garázsa, az Erzsébet királyné útja 55. szám alatt 1927-ben

A Dreher Sörgyárban látogatnak a nemzetközi orvostörténeti kongresszus résztvevői 1929-ben

A Magyar Államvasutak Autóközlekedési vállalata Rt. (Mávaut) székhelyéről kikanyarodó N-2 MÁVAG Mercédesz típusú autóbusz 1930-ban, a Lőportár utcában

Petz Mihályné autóbusz-vállalatának autóbusza a Liliom utca 3/b ház előtt 1932-ben

Buszmegálló az Andrássy úton, háttérben a Hősök tere (1938)

A Rákoshegyi Autóbusz-közlekedési Vállalat MÁVAG-Mercedes-Benz N típusú autóbusza 1939-ben. A MÁVAG gyártotta licenc alapján

 A Pasaréti téri autóbusz-pályaudvar 1940-ben

A Budapesti Cecilia Kórus fellépésre indul 1941-ben a Csaba utcai Jézus szíve templom elől 1941-ben

Széll Kálmán téren várakozó autóbuszok 1941-ben, Jobbra hajts felirattal

Kiégett autóbuszok 1945-ben a Deák térnél

Egy MÁVAG N26-36-os autóbusz a Bajcsy-Zsilinszky út–Podmaniczky utca kereszteződésénél 1948-ban

A Gyermekvasút (Úttörővasút) végállomásánál 1948-ban

Az újjáépített Lánchíd terhelési próbája 1949-ben

A Fasori Evangélikus Gimnázium, a Vasas élsportolóit szállító busz az 1949. májusi választások előtt, a sportolók elköteleződését demonstráló felirattal

Nullszériás Ikarus 55 típusú távolsági busz az Astoria szálloda előtt 1955-ben

A Semmelweis utcánál, az Úttörő Áruház előtt pihenő autóbusz 1955-ben

1956-ban elsősegély-autóként működő autóbusz a Szent István körúton

Az Astoria–Kossuth Lajos utcai kereszteződés 1958-ban, még a mai irodaház helyén egy kétszintes épület és a 7-es busz látható

 

 Ikarus 66 a Boráros téren 1959-ben

1960. július 16-án a Ferihegyi gyorsforgalmi úti felüljáróról a vasúti pályára lezuhant busz. Az összetört busz a Gyömrői úti Fővárosi Autóbuszüzem Sallai Imre Főműhelyébe került

Az Erzsébet híd terheléspróbája 620/630-as Ikarusokkal 1964-ben

Az Erzsébet tér Mávaut autóbusz-pályaudvara 1965-ben

Átalakított Ikarus 620-as típusú városnéző busz 1965-ben a Városligeti-tó hídján

A Kosztolányi Dezső téri autóbusz-pályaudvar a Bukarest utcában 1969-ben

Ikarus 663 típusú autóbusz a Pesti alsó rakparton

Fotók: fortepan

Tovább


Indul a hajó...

Ahogy Cseh Tamás is énekelte: "indul a hajó...". Az biztos, hogy reggel munkába vagy suliba menet a BKK járgányai közül általában nem a hajós utazást választjuk. Pedig választhatjuk.

A lényeg az, hogy Budapesten eddig is lehetett hajóval közlekedni, négy menetrendszerű, például a D11-es járattal a Haller utcától a Kopaszi-gátig. A téli időszámítás szerint nem közlekedő járatok pedig a Haller utca-Rómaifürdő és Molnár-sziget-Csepel-Királyerdő (Soroksár) szakaszokon közlekednek.

 

Október 15-én átadták az újonnan megépült Kossuth Lajos téri M hajóállomást. Így ettől a naptól innen is fel lehet szállni, a téli időszámítás miatt ma már csak egyetlen, menetrend szerint közlekedő D11-es jelű járatra.

A hajó igen népszerű helyeken áll meg, például az Egyetemváros-A38 megállóhelyen, a Boráros térnél, a Szent Gellért térnél, a Petőfi térnél, a Várkertbazárnál, most már a Kossuth Lajos térnél, a Batthyány térnél, a Jászai Mari térnél, és a Népfürdő utcánál is.

Az óránként közlekedő járatok a Jászai Mari tértől már reggel negyed 6-tól közlekednek este negyed 8-ig. Egy teljes út a Haller utcától a Kopaszi-gátig nem sokkal lassúbb, mint ha a reggeli dugóban zötykölődnél másfél órán keresztül. Bár valószínűleg minden más tömegközlekedési eszközzel gyorsabb a célba érés. De nem is ezért választjuk a hajót - már ha a hajót választjuk - tömegközlekedés céljából. 

A vízi közlekedés vonaljegy ára majdnem kétszerese a metrójegyének: 750 forint, gyerekjegy 550 forintért vásárolható. Van környéki helyközi vonaljegy 250 forintért, ami egy utazásra érvényes, átszállás és az utazás megszakítása nélkül a Budapest környéki településen lévő külső végállomás és a Budapest határán belüli első megálló között. Próbáld ki! 


 

Tovább


A reggel hősei, akik megmentették Pestet az óriásdugótól

Tessék, teljesen spontán is kialakulhat nemzeti összefogás, ha a közös érdek úgy kívánja: ma reggel 9.10 perckor a Király utca - körút sarkán épp a villamos síneken robbant le a 78-as troli. Pont úgy, hogy a Budáról Pestre és az ellenkező irányba tartó villamosok útját is elzárja. Az utasokat a sofőr leszállította, akik kis habozás után a járókelőkkel összefogva kb. 8-10 perc alatt letolták a sínekről a trolit és eltolták Zugló irányába. Ha ezt nem teszik meg, nagyon nagy lett volna a baj, mivel mindkét irányba megbénult volna a forgalom a körúton, amit aztán a fél város megérez. A legjobb az egészben az, hogy Pályi Zsófia pont arra járt és lefotózta az Akciót:

78-as troli defekt78-as troli78-as troli(Fotók: Pályi Zsófia)

(Ide érdemes kattintani, ha követni szeretné blogunkat!)

Tovább


Reblog