A Budapesti Közlekedési Központ újabb utazóközönség-hódító próbálkozásának lehetünk szemtanúi a 4-6-os Combinókon és megállóiban. A BKK tréfás plakátokkal, frappáns, közvetlenséget sugárzó üzenetekkel próbálja meg felhívni a figyelmünket a kulturált közlekedés fontosságára.
Az "Adj helyett magad mellett" plakát mellől alig tudtam arrébb tessékelni két nénit, hogy nyugodtan fotózhassak.
A BKK úgy gondolja, hogy például a „Szeretjük a fesztiválokat, de nem a villamoson”, illetve „A villamos gyors, de nem büfé”-szerű mondatokkal hatékonyabban lehet rábírni az utasokat a fegyelmezett utazásra. Konkrétabban arra, hogy ne egye le gyrosszal, vagy öntse le sörrel a szomszédját, ne bulizzon, és ne füstöljön a közösségi járműveken, sőt ha lehetséges, a rászorulóknak adja át a helyet (lásd az "Adj helyet magad mellett” plakátot).
A BKK új kampányának a lényege, hogy a tömegközlekedési eszközökre vonatkozó szabályokat más formában rögzítsék az utazók fejében. A pozitív edukációs "okításnak" a célja épp az, hogy ne a tiltást emelje ki az üzenethordozókkal.
A teljes egészében a BKK által tervezett és kivitelezett kampány költségeit a cég nem kötötte az orromra, pedig kérdeztem.
Az biztos, hogy a BKK annyira sikeresnek véli a kampányt a megkérdezettek visszajelzései alapján, hogy hasonló plakátok kihelyezését tervezi új témákkal a forgalmas kereszteződésekben és közlekedési csomópontokban.